Regulamin cmentarza parafialnego w Piotrkowicach

  1. Parafia Rzymskokatolicka pw. Zwiastowania Pańskiego jest zarządcą cmentarza parafialnego w Piotrkowicach. Proboszcz parafii jest administratorem cmentarza.
  2. Wszelkie formalności związane z funkcjonowaniem cmentarza oraz usługami pogrzebowymi dopełnia się w kancelarii parafialnej.
  3. Na cmentarzu wolno przebywać każdego dnia od rana do zapadnięcia zmroku.
  4. Osoby przebywające na cmentarzu zobowiązane są do zachowania ciszy, powagi i szacunku należnego zmarłym oraz do dbania o porządek i czystość na terenie całego cmentarza. Dzieci powinny przebywać na cmentarzu pod opieką osób dorosłych. Na terenie cmentarza zakazuje się przebywania w stanie nietrzeźwym, składowania śmieci i odpadów cmentarnych poza miejscami do tego wyznaczonymi.
  5. Dysponenci prawa do grobu oraz miejsc objętych rezerwacją na miejsca grzebalne, winni dbać o należyty wygląd tych miejsc wraz z otoczeniem, utrzymywać czystość, ład i porządek, a także dbać o stan techniczny nagrobka. Dysponentów zachęca się do indywidualnego ubezpieczenia obiektów cmentarnych.
  6. Należy uzyskać zgodę Zarządcy cmentarza w celu dokonania następujących czynności: przeprowadzenia pogrzebu; prac kamieniarskich i budowlanych; postawienie czy też remont każdego nagrobka, naprawę, wymianę płyty, tablicy, montowanie ławek; wjazdu pojazdami mechanicznymi; prowadzenia jakiejkolwiek działalności gospodarczej czy zarobkowej; sadzenia oraz usuwania drzew i krzewów; układanie chodników wokół grobów czy też utwardzania gruntu wokoło grobów w sposób uniemożliwiający lub utrudniający spływ wód opadowych.
  7. Pozostały po remoncie lub rozbiórce gruz ze starego pomnika należy wywieźć z cmentarza we własnym zakresie.
  8. Zarządca cmentarzu parafialnego przyjmuje ofiary w wysokości zwyczajowo przyjętej w tym zakresie na terenie powiatu kieleckiego. Ofiary pobierane przez Zarządcę cmentarza parafialnego przeznaczone są na utrzymanie cmentarza.
  9. Zgodnie z prawem cmentarnym Zarządca cmentarza parafialnego przyjmuje ofiarę za użyczone miejsce pod grób na okres 20 lat. Użyczenie miejsca pod grób można przedłużyć na następne 20 lat. Zarządca cmentarza każdorazowo zawiera w tym celu z zainteresowaną osobą umowę cywilnoprawną, na mocy której uprawniona osoba nabywa prawo dysponowania grobem. Zawarcie stosownej umowy nie jest równoznaczne z wykupieniem miejsca, lecz jego użyczeniem w formie dzierżawy na okres 20 lat.
  10. Zarządca cmentarza nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez firmy świadczące usługi cmentarno-pogrzebowe. Nie ponosi również odpowiedzialności za szkody wynikłe z dewastacji lub klęsk żywiołowych.
  11. Przyjęcie zwłok do pochowania na cmentarzu następuje po przedstawieniu, przez podmiot uprawniony do pochowania tych zwłok, wymaganych przepisami prawa dokumentów.
  12. Wykonawcy usług pogrzebowych i cmentarnych zobowiązani są do przestrzegania przepisów prawa w zakresie świadczonych usług oraz niniejszego regulaminu.
  13. W sprawach, których nie reguluje niniejszy regulamin, mają zastosowanie: Instrukcja Biskupa Kieleckiego z dnia 1 sierpnia 2016 r. w sprawie zarządzania cmentarzami parafialnymi na terenie diecezji kieleckiej; ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (tekst jedn. - Dz. U. z 2011 r. Nr 118, poz. 687 z późn. zm.) oraz pozostałe przepisy prawa polskiego.
  14. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2016 r.

Zarząd cmentarza parafialnego

deneme bonusu veren siteler - canlı bahis siteleri - casino siteleri casino siteleri deneme bonusu veren siteler canlı casino siteleri news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news